Yüz ve Ağız İçi Tümörleri Hakkında Merak Edilenler

agiztumor

Kanser maalesef çağımızın en fazla can kaybına yol açan hastalıkları arasında olmaya devam ediyor. Vücudun birçok farklı bölgesinde ortaya çıkan tümörlere kısa süre içerisinde müdahale edilmezse can kayıplarının yaşanması oldukça muhteşem ağız içi ve yüz tümörleri de diğer kanser türlerinde olduğu gibi çok dikkat edilmesi gereken tümörler olarak karşımıza çıkıyor. İyi ya da kötü huylu olduğuna bakılmadan hemen tedavi edilmesi gerekli.

Yüz Tümörünün Sebepleri Nelerdir?

İnsanlarda yüz tümörleri birçok farklı sebeple ortaya çıkabilir. Bunların ilk sırasında güneş ışınları yer alır. Güneş ışınlarına orantısız seviyede maruz kalan kişilerde tümörler ortaya çıkabilir. Bunun yanı sıra radyasyon ya da kimyasal maddelere maruz kalmak da bu tümörlere davetiye çıkarmaktadır. Yaşın ilerlemesi ve genetik faktörler kanser türlerinin tamamın etkin olduğu gibi yüz tümörlerinin ortaya çıkmasında da etkin rol oynar.

Yüz Tümörü Hangi Belirtileri Ortaya Çıkarır?

Tedavisine hemen başlanması gereken yüz tümörleri oldukça belirgin belirtiler ortaya çıkarmaktadır. Yüzde yavaş bir şekilde büyüyen, sınırları net bir şekilde belli, rengi derinin kendi renginden daha farklı ve hafif kabarık yaralar bu tümörün en önemli belirtisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Genellikle bu yaralarda ağrı ortaya çıkmaz. Maalesef bu durum hastaların doktor randevularına geç gitmesine sebep olmaktadır.

Yüz Tümörü Nasıl Tedavi Edilir?

Kanser türlerinin tamamında olduğu gibi yüz tümörleri söz konusu olduğunda da kemoterapi, radyoterapi ya da cerrahi müdahale seçeneği gündeme gelir. Hangi tedavinin uygulanacağına ise tümörün evresine göre karar verilecektir.

Ağız İçi Tümörü Nedir?

Bilindiği gibi vücuttaki kontrolsüz olarak büyüyen hücreler tümör olarak isimlendirilmektedir. Eğer bu tümörlerin ağzın içerisinde büyümüşse ağız içi tümörü olarak tanımlanır. Tümörler hem iyi hem de kötü huylu olarak ortaya çıkabilir. Kötü huylu tümörler etrafındaki dokulara git gide zarar veren, lenf bezlerine ve vücudun diğer bölgelerine sıçrama ihtimali olan tümörlerdir. Ağzın iç bölgesinde ortaya çıkan bu tümörlere karşı her zaman çok dikkatli olması gerekir.

Ağız İçi Tümörleri Hangi Bölgelerde Bulunur?

Ağız içi dendiğinde birçok farklı yapı bu tanımın içerisinde yer almaktadır. Ağız tabanı bu yapıların ilk sırasında yer alır. Genellikle ağız içi tümörü ağız tabanı ve dil altında kendisini gösterir. Bunun yanı sıra yanakların iç kısmı, diş etleri, bademcikler, küçük dil ve dudak da ağız içi tümörlerin ortaya çıkabildiği yapılardır.

Dil ve Ağız İçi Tümörlerinin Türleri Neler?

Ağız iç, tümörler temelde iyi ve kötü huylu olmak üzere ikiye ayrılır. Tümörün yapısına göre kötü huylu olanlar kendi içerisinde birkaç farklı türe daha ayrılabilmektedir. Kötü huylu tümörler etrafına olabildiğince zarar verirken diğer organlara sıçrama eğilimi içerisindedir. Her zaman ölümcül yapılardır ve çok dikkat edilmesi gerekir. İyi huylu tümörler ise nadiren hayati tehlike ortaya çıkarı ve diğer organlara bulaşmaz.

Ağız İçi Tümörlerinin Sebepleri Nelerdir?

Ağız içinde ortaya çıkan tümörlerin sebeplerinin ilk sırasında sigara kullanımı gelir. Sigaranın içerisinde yer alan ve kanseri tetikleyen çok sayıda madde ağız içine kolayca ulaşmaktadır. Sigaranın ağzın içerisine sokularak kullanımı zararlı maddelerin bu bölgeye kolayca yerleşmesini sağlar. Bunun yanı sıra yüksek orana alkol kullanımı da ağız içi tümörü sebepleri arasında sayılır. Son olarak doğru oturmayan diş protezleri sebebiyle de kanser oluşumu söz konusu olacaktır.

Ağız İçi Tümörlerinin Belirtileri Nelerdir?

Ağız içi tümörleri ortaya çıkan yaralar ile kendisini göstermektedir. Ağzın iç kısmında, herhangi bir bölgede yara ortaya çıkar. Yaralar gün geçtikçe iyileşme eğilimi içerisinde olmamaktadır. Zaman geçmesine rağmen yaralar büyümez ve daha fazla belirginleşir. Bu da kanseri işaret eden en önemli belirtidir.

Ağız İçi Tümörleri Nasıl Tedavi Edilir?

Tedavi aşamasında cerrahi müdahale en yaygın olan seçenektir. Tümörlerin büyük bir kısmı için radyoterapi ve kemoterapi yetersiz kalır.

İzmir Yüz ve Ağız İçi Tümörleri