Kepçe Kulak

Kepçe Kulak Operasyonu

kepce-kulak

Kepçe kulak, ülkemizde ve dünyada sıkça görülen bir problemdir.

Yelken kulak olarak da adlandırılan kepçe kulak problemi kulakta en yaygın görülen şekil bozukluğu türüdür. Genellikle kulak bölgesinde yer alan kıkırdakların gevşekliğinden veya kulak kıvrımlarının yetersizliğinden kaynaklanır.

Temel olarak vücudun işleyişinde herhangi bir problem yaratmadığı için hastalık olarak nitelendirilmemektedir. Buna karşın, estetik açıdan bireyler üzerinde olumsuz etki yarattığı için oldukça sık tercih edilen bir estetik cerrahidir.

KEPÇE KULAK TEDAVİSİ NASIL YAPILIR?

Kepçe kulak tedavisi cerrahi ya da cerrahi olmayan yöntemler ile yapılabilir.

Cerrahi olmayan yöntemde lokal anestezi uygulanır ve emilmeyen dikişler ile kulak kepçesinin geriye yatırılması sağlanır. Bu yöntem hasta için uygunsa oldukça başarılı sonuçlar alınabilir.

Operasyondan sonra hasta günlük işlerine devam edebilir. Ancak, her kepçe kulak için bu yöntem için uygun değildir.

Bu sebeple, hastalar cerrahi yola başvurur. Kepçe kulak ameliyatı lokal ya da genel anestezi ile yapılabilir. Ameliyat sonrası 3-5 gün bandaj kullanılır.

5 Günden sonra bandaj sadece geceleri (1 ay boyunca) kullanılır. Emilmeyen dikiş atılırsa dikişler 7. Ya da 8. Gün alınır.

Kepçe Kulak Ameliyatı