Denge Sorunları Nedir?

izmir-vertigo

Denge Sorunlarına Dair Merak Edilenler

Hastalıklar her zaman vücudumuzda ciddi sorunlar ortaya çıkarabilir. Bazıları görsel problemler yaşatırken bazıları yaşam kalitemizi düşürmektedir. Denge sorunları yaşam kalitemizi düşüren, adeta hayatımızı altüst eden problemler arasında yer alır. Hayatımızda son derece standart olan eylemleri dahi gerçekleştirmek zor olmaya başlar.

Denge problemleri kendi başına yaşam kalitesini düşürürken bazı farklı hastalıkların belirtisi de olabilmektedir. İnsanlar ilk dönemlerinde denge sorunlarını gözardı ederler ve kısa sürede kendiliğinden geçeceğini öngörürler. Ancak son derece önemli bir hastalığın belirtisi olmak ihtimali olduğundan bu şikâyetin gözardı edilmemesi ve hemen hekimlere başvurulması gerekmektedir.

Denge Sorunları Neden Olur?

Denge sorunlarının sebebi son derece farklı olabilir. Hastaların hekimlere başvurmadan bu sebepleri analiz etmesi son derece zordur. Denge sorunlarının ortaya çıkmasında bazı rahatsızlıklar başrolü oyna. Kulak içerisinde yer alan denge kristallerinin yarım daire kanalına kaçması ile ortaya çıkan sorunlar dengeyi altüst etmeyi başarır.

Meniere hastalığı da denge sorunları ortaya çıkaran hastalıklardan bir tanesidir. İç kulak sıvısının miktarındaki artma ile birlikte ortaya çıkarken dengeyi bozar. Bunun dışında nörolojik problemler, şeker hastalığı, vitamin eksiklikleri ve görme bozuklukları da insanlarda denge sorunlarına sebep olan etmenler arasında yer almaktadır.

Denge Sorunu ile Baş Dönmesi Birbirinden Nasıl Ayrılır?

Denge bozuklukları ile baş dönmesi her zaman birbirine karıştırılan durumlardır. Tıpta bu iki tabir farklı bir şekilde tanımlanır. Denge sorunları kişinin bulunduğu ortama göre dengesini sağlamakta zorluk çekmesidir. Kişi durağan haldeyken dahi hareketli olduğu hissine kapılır ve dengede durmakta ciddi zorluk çeker.

Baş dönmesinde ise insanlar yaşadıkları çevrede hareket yanılsamaları yaşarlar. Gördükleri cisimlerin hareket ettiği hissi hâkim olmaktadır. Her ikisi de yaşamı olumsuz etkileyen durumlar olmasına rağmen birbirinden farklıdır ve iyi ayırt edilmesi gerekir. Her iki durumda da hekimlere görünmek doğru bir tercih olacaktır.

Denge Sorunlarının Belirtileri Neler?

Hastalarda denge sorunları varsa kişinin yaşadığı sorunu hekime açıklaması istenir. Kişilerin yaptıkları açıklamalar denge sorunlarının belirtilerini oluşturmaktadır. Bu belirtiler;

• Baş dönmesi,
  • Etrafın dönüyor oluşu,
  • Yerin ayağın altından kayıyor hissi,
  • Gözlerde kararma,
  • Kusma,
  • Bulantı,
  • Kulak çınlaması,
  • İşitme yetersizliği,
  • Gözde normal olmayan hareketlerin gözlemlenmeye başlaması,
  • Şiddetli baş ağrıları, şeklinde olabilmektedir.

Şikayetlerde bulunan hastalarda bu belirtilerin tamamının ortaya çıkması şart değildir. Belirtilerden bir ya da birkaçı görülebilir. Denge sorunlarının sebebi hangi belirtilerin ortaya çıkacağı konusunda da belirleyicidir. Bu sebeple de hekimler ortaya çıkan belirtilere göre tanı koymaya çabası içerisinde olurlar.

Denge Sorunlarında Hangi Problemler Ortaya Çıkar?

Denge sorunlarının insan hayatına etkisi son derece olumsuz olur. Kişi dengede kalmakta zorlandığından devamlı olarak yere düşebilir. Düşüşler çeşitli yaralanmalara sebep olabilmektedir. Özellikle yaşlılarda düşüşlerin çok daha büyük problemlere sebep olduğu bilinmektedir.

Araç kullanan kişilerde ortaya çıkan denge sorunları trafik kazalarına yol açabilir. Can kayıpları ya da maddi hasarlı kazalar problemlerin büyümesine yol açacaktır. İnsanlar sosyal yaşantılarına ya da iş hayatlarına devam edemeyecek duruma gelirler. Kısa sürede tedavinin başlaması gerekmektedir.

Denge Sorunları Nasıl Tedavi Edilir?

Denge sorunlarından şikayetçi olan kişiler hastanelere başvurduğunda ilk olarak kapsamlı bir kulak burun boğaz muayenesi yapılacaktır. Bunun yanı sıra işitme testleri ve bilgisayarlı posturografi ile birlikte sorunun neden kaynaklandığı net bir şekilde teslim edilir. Ardından denge sorunları tedavisi için ilaç ve cerrahi seçenekler değerlendirilerek hekimler tarafından karar verilir. Kısa sürede tedaviye başlanması gerekli olacaktır.

İzmir Vertigo