Alerji ve Sinüs Enfeksiyonları Hakkında Tüm Bilgiler

İnsanlarda görülen bazı hastalıklar kısa süre içerisinde tedavi edilir ve hastalar normal hayatlarına geri dönerler. Bazı hastalıklarda ise tedavi mümkün değildir. Hastanın hayatı boyunca yaşam tarzına dikkat etmesi ve bu hastalıkları bilerek yaşaması gerekir. Alerji ve sinüs enfeksiyonları bazı durumlarda hayat boyu kalan ve yaşam kalitesini düşüren sorunlardır. Eğer bu hastalıklar konusunda gerekli tüm bilgiler alınırsa hastalar yaşam kalitelerini düşürmeden hayatlarına devam edebilirler.

Alerji Nedir?

Alerjiyle yaşamayı öğrenmek için ilk olarak alerji nedir sorusunun yanıtının öğrenilmesi gerekmektedir. Alerji, vücutta yer alan antikorların, başka vücutlar için tamamen zararsız olan maddelere karşı savaş açması ve çeşitli reaksiyonlar oluşturmasına verilen isimdir. Bazı besinler, toz, akarlar, polen ve hayvan türleri insanlarda alerjiye sebep olabilen maddeler olarak gösterilebilir.

Alerji Belirtileri Nelerdir?

Alerjinin belirtileri insandan insana farklılık oluşturur. Bazı insanlarda belirtiler kronik öksürük olarak kendisini gösterirken bazı hastalarda sık hapşırma olarak ortaya çıkar. Araştırmalar en yaygın alerji belirtilerini kaşıntı, vücutta şişlik, nefes almada zorlanma ve vücutta döküntü olarak göstermektedir.

Alerji Nasıl Tedavi Edilir?

İnsanlar alerji nedir sorusu kadar tedavisi nasıl yapılır sorusunu da merak ederler. Alerjinin tamamen sonlanması için bir tedaviden bahsedilmesi mümkün değildir. Hastalar alerjiye sebep olan etmenlerden uzak durarak sağlıklı yaşamaya devam edebilirler. Bunun yanında alerji ilaçları alerjik reaksiyonlar başladığında hastanın normale dönmesi için yardımcı olabilir. Her ihtimale karşı hastanın uzman hekimlere gözükmesi gerekecektir.

Sinüs Enfeksiyonu Ne Demek?

Sinüs enfeksiyonları kısaca sinüzit olarak isimlendirilmektedir. Sinüzit nedir sorusunun oldukça fazla sorulması insanlar arasında sıkça görülen bir problem olmasından kaynaklanır.

Burnun etrafına yerleşmiş olan sinüslerde enfeksiyonların ortaya çıkması ile birlikte sinüsleri kaplayan mukozanın iltihaplanması sinüzit olarak isimlendirilmektedir. Döşeyici mukozanın ürettiği mukus buruna boşaltılamaz. Solunumda önemli bir rol oynayan mukusun buruna inmemesi solunumu direkt olarak etkileyecektir.

Sinüs Enfeksiyonu Nedenleri Nelerdir?

İnsanlar tarafından sorulan sinüzit nedir sorusunun cevabı verildikten sonra hemen nedenlerinin incelenmesi gerekir. Sinüzitin birçok farklı sebebi olmakta birlikte bazı sebepler sıklıkla görüldüğünden ön plana çıkar.

Üst solunum yolu enfeksiyonları sinüzitin en yaygın sebebidir. Bunun yanı sıra alerjiye bağlı olarak kanalların tıkanması da sinüzit hastalığına sebep olmaktadır. Burun içerisinde eğriliklerin ortaya çıkması sebebiyle burunda yer alan yapılan doğru bir şekilde çalışamayabilir. Bu da sinüzit rahatsızlığına sebep olmaktadır.

Çocuklarda geniz etinin ya da burun etinin büyümesi tıkanıklığa yol açar. Mukusun buruna ulaşması mümkün olmaz. Bütün bunlar solunum yolu sorunlarına davetiye çıkarır.

Sinüs Enfeksiyonu Belirtileri Nelerdir?

Sinüslerde enfeksiyonların başlaması birçok farklı belirti ortaya çıkarmaktadır. Bu belirtilerin ilk sırasında karşı konulamayan inatçı öksürükler vardır. Burun akıntısının sarı-yeşil renklerde ve koyu kıvamlı olması da enfeksiyon belirtisidir.

İnsanlar göz çevresinde bir basınç hissetmeye başlarlar. Nefesler kötü kokar ve koku alma bozuklukları yaşanmaya başlanır. Bazı hastalarda mide bulantısı ve kusma belirtisi de ortaya çıkmaktadır.

Enfeksiyonlar tedavi edilmediği sürece vücudu kendiliğinden terk etmez. 10-15 gün kadar süren nezleler bu aşamada ortaya çıkmaktadır. Geceleri horlama şikayetleri kendisini gösterir. İnsanlarda davranış değişiklikleri de başlayacaktır.

Sinüs Enfeksiyonları Nasıl Tedavi Edilir?

Hastalar sinüzit nedir sorusu kadar tedavisi nasıl yapılır sorusunu da merak ederler. Hastalığın tedavisi için antibiyotik ilaçlar kullanılmalıdır. Enfeksiyonların ortadan kaldırılmasında son derece başarılı olan antibiyotikler kısa sürede hastanın iyileşmesini sağlar. Eğer enfeksiyonlar artık kronik bir hale gelmişse ameliyat ile birlikte sorunun kökten çözümü mümkün olur.

alerji

İzmir Alerji Tedavisi